donderdag 28 januari 2016

De eerste plaatjes van een nieuw kalenderjaar

De bonte kraai zag ik enkele weken geleden een aantal keer voorbij komen op waarneming.nl.
Ik heb besloten deze prachtige vogel te 'twitchen'. Na een korte speurtocht bij de Koningin Emmaboulevard te Hoek van Holland vond ik deze fraaie vogel al snel bij de parkeerplaatsen ter plaatse. Een prachtige vogel, die ik voor het eerst in Nederland zag. 

Hij is nauw verwant aan de zwarte kraai. Rond de Elzas in Frankrijk komen beide soorten voor en mengen de vogels zich. Er wordt vaak gemengd gebroed in deze omgeving. Daar waren in Hoek van Holland geen tekenen van zichtbaar. De bonte kraai wilde niks van de zwarte kraaien weten en reageerde agressief als er één te dichtbij kwam.

Met mijn rijstzak liggend op de vrieskoude grond kon ik een paar leuke plaatjes schieten:
Bonte kraai - corvus cornix

Bonte kraai - corvus cornix

Bonte kraai - corvus cornix

Bonte kraai - corvus cornix

16 opmerkingen:

  1. Schitterende foto's met een mooi laag standpunt van deze Hoekse Bonte kraai!

    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag John, wat een fraaie foto's van de Bonte Kraai. De vogel zit er al een paar weken is
    behoorlijk aan mensen gewend. Toen ik een aantal weken foto's van hem maakte werd hij stevig gevoerd. het blijft een fraaie vogel. Heb je de overgebleven 4 Huiskraaien nog gezien.
    Allerbeste groet,
    André Kommer (Den Haag)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi John,
    Wat een mooie foto's zeg! Ik heb hem ook getwitst! Maar.....toen was ie niet erg meewerkend
    Deze platen zijn prachtig, mooi van kleur, scherpte en standpunt. echt gaaf!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi John.

    Wat een mooie vogel, heb ik nog nooit gezien.
    Prachtige foto's heb je ervan gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi John,
    Je hebt de bonte kraai mooi geportretteerd. In Nederland heb ik er nog nooit een gezien, maar in Scandinavië des te meer. Ze zijn daar heel algemeen. Kom je binnenkort ook met de ijsduiker?
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel gezocht in Den Haag! Maar niet gevonden helaas. Hij was verkast!
      Dankjewel Kees!

      Verwijderen
  7. Hoi John,
    Wat een schitterende foto's!! Echt geweldig!!
    Je laatste twee vind ik erg mooi met (bij foto 3) het verloop in de kleuren.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hello John
    first-class shots, so close, because you recognize details that are otherwise not taken true.
    greetings Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo John, Geweldig mooie foto's van deze bonte kraai.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi John
    Mooie serie van de Bonte Kraai met 'n mooi laag standpunt.
    Ook ik ben van de week geweest, maar werkte in het begin niet mee.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt 'm heel mooi op de plaat gekregen, John.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldige platen en mooi laag genomen. Een dankbare vogel die zich makkelijk laat fotograferen. Jammer dat je die huiskraaien niet in beeld had, die zitten vaak bij
    deze bonte kraai. Complimenten voor de foto's.
    Gr. Frans van Antwerpen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi John,
    een prachtige vogel die je ook nog eens met mooi licht hebt kunnen fotograferen.
    ik had helaas grijs weer en regen maar deze van jou zijn echt beeldschoon!

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Grote shooting John. Een zeldzame gebeurtenis om deze soort te zien voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen